Ik woon niet in de buurt maar wil wel afhalen, kan dat?
Dat is geen probleem! Kijk ook op verzending.
Stuur een mail naar info@handiggoed.nl om een afspraak te maken.
Mijn pakket is niet afgeleverd terwijl ik wel thuis was
De hele dag zitten wachten op de aflevering van je pakket en dan een bericht van PostNL krijgen dat je het kunt afhalen bij een PostNL punt? Dat is behoorlijk vervelend. Want je hebt niet voor niets gekozen om het pakket bij je thuis te laten bezorgen. ER zijn verschillende redenen waardoor de pakketbezorgen niet heeft kunnen afleveren.
- Was de pakketbezorger in staat om met de bestelbus je huis te bereiken? Een reden daarvoor kan zijn dat de weg afgesloten was of dat de straat is opgebroken.
- Is wel aangebeld, maar heeft niemand op dat aanbellen gereageerd?
- Klopt het adres en is dat voor iemand die de situatie niet kent goed te vinden?
- Zijn er andere omstandigheden waardoor de postbesteller niet bij de deur of deurbel kon komen? (Ik noem maar even een hond of ganzen op het terrein, woekerende struiken die toegang belemmeren of ander dingen die een barrière kunnen vormen?)
Ook in die gevallen gaat het pakket door naar een PostNL punt en je krijgt daarvan bericht via de track&trace meldingen. Er is dan sprake van overmacht voor de bezorgende partij en dat is heel vervelend maar geen reden tot het indienen van een klacht.
Zorg dus dat je huis goed bereikbaar is voor het afleveren van pakketten of laat meteen naar een PostNL punt in de buurt sturen, dat voorkomt ergernis en extra kilometers met de auto.
Welke informatie kan ik in het veld ‘opmerkingen’ in de check out plaatsen?
Wel; In dat veld kan je aanvullende informatie over je bestelling zetten. Bijvoorbeeld dat je liever een dikke zeem wilt hebben dan een dunne. Of dat je het een leuke website vind of juist een verbetering zou willen.
Niet: instructies voor bezorgen zoals ‘bij niet thuis in carport zetten’. Ik kan deze informatie niet aan PostNL doorgeven, daar is geen mogelijkheid voor.
Wat je wel kan doen is zelf gebruik maken van de PostNL App (die kan je hier downloaden) en daarin kan je bijzonderheden over neerzetten van de post kwijt voor de pakketbezorger. Je kunt natuurlijk ook gewoon een briefje op de deur hangen. Uiteraard is Handig Goed niet verantwoordelijk voor pakketten die kwijtraken als ze niet volgens de juiste manier worden door jou worden aangenomen en de juiste manier is volgens de voorwaarden van PostNL.
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Lees alles over de verzending op deze pagina, zie levertijd
Ik heb een bestelling gedaan en betaald maar wil nog wat toevoegen. Kan dat?
Als je eerste bestelling nog niet is ingepakt en verstuurd kan dat natuurlijk. Neem even contact op via info@handiggoed.nl en ontvang instructies hoe je dat kunt regelen. In principe kunnen 2 bestellingen die op dezelfde dag voor 14.00 uur gedaan zijn worden samengevoegd. Mits de producten op voorraad zijn natuurlijk……
Waarom biedt Handig Goed niet voor alles gratis verzending?
Handig Goed wil graag transparant zijn over prijzen. Prijzen voor producten en prijzen van vervoer. De belangrijkste reden is bewust worden van wat (wellicht onnodig) vervoer kost. Niet alleen jou en mij maar vooral de aarde. Vervoer is niet gratis, er moet altijd een prijs voor worden betaald. Vanaf een bepaalde orderwaarde is er trouwens wel gratis verzending, voor Belgische klanten is de orderdrempel voor gratis verzending een beetje hoger. Waarom? Lees de blog over gratis verzending
Het bestelde artikel is stuk bij mij aangekomen, wat moet ik doen?
In elk geval meteen contact met mij opnemen en de verpakking compleet bewaren. Je kunt mij helpen een schadeclaim in te dienen bij de vervoerder en daar is wat bewijsmateriaal voor nodig. Uiteraard zorg ik voor vervanging van het door jou aangeschafte product maar er zijn spelregels.
Klik hier om meer over de afhandeling van schade te lezen
De status van het brievenbuspakket is ‘afgeleverd’ maar ik heb het niet ontvangen.
Is jouw bestelling verstuurd met een brievenbuspakket met track & trace? Dan kun je via de ontvangen track&trace code de status zien van dit pakket. Belangrijk is wel om te weten dat de postbesteller geen scanapparaat heeft. Een brievenbuspakket wordt dus als ‘Bezorgd’ gescand op het moment dat het pakket het depot verlaat. Als het de postbesteller die dag, om welke reden dan ook, niet lukt om het pakket bij jou in de brievenbus te stoppen dan blijft de status op ‘Bezorgd’ staan terwijl dat niet zo is. Het pakket gaat dan met de volgende bezorgronde weer mee.
Ik heb daar al veel discussie over gehad met PostNL maar vooralsnog wordt daar niets aan gedaan. Uiteraard kan een brievenbus pakket ook gewoon verkeerd bezorgd worden.
Wat te doen?
- Check of het adres wat in de track&trace code staat inderdaad klopt.
- Vraag bij buren of het pakketje wellicht per abuis bij hen in de brievenbus is gedaan
- Wacht nog een paar dagen om de postbesteller de kans te geven het pakket alsnog bij je af te leveren; of de buren de kans geven het verkeerd bezorgde pakket bij jou in de brievenbus te doen.
- Heb je 5 dagen na de oorspronkelijke bezorgdatum nog niets gezien of gehoord? Neem dan even contact met mij op.
Het is een vervelende situatie als dit gebeurt, maar gelukkig komt het zelden voor. In tijden van grote drukte lijken brievenbuspakketten echter vatbaarder voor vertraging dan gewone pakketten. Mijn ervaring met PostNL is dat vertraging kan voorkomen maar dat pakketten echt heel zelden echt kwijt raken. Meestal lost een beetje extra geduld alles op.
Ik krijg geen bevestiging van mijn bestelling – is het nu wel besteld?
Handig Goed stuurt automatisch en onmiddellijk een bevestiging naar het door jou opgegeven e-mail adres. Als je deze bevestiging niet hebt ontvangen kan dat 3 redenen hebben.
- Het door jou ingevulde email adres is niet correct – stuur een mail naar info@handiggoed.nl om te checken of je bestelling is ontvangen
- De bevestiging is in je spam box terecht gekomen – check je spambox
- Je hebt de bestelling niet of niet juist afgerond – opnieuw bestelling aanmaken
Als je tegen problemen aan loopt bij het maken van een bestelling, neem dan even contact met me op via de mail. Zo nodig kan ik je bestelling ook voor je aanmaken. Stuur dan je volledige adresgegevens, telefoonnummer en wat je wilt hebben via de mail naar me toe en ik regel het voor je bij eerste gelegenheid.
Als er een foutje in je mailadres is geslopen bij het maken van de bestelling, dan probeer ik je telefonisch te bereiken. Dus het is wel handig om een juist telefoonnummer in te geven.
Het artikel wat ik wil aanschaffen is niet op voorraad, kan ik wel alvast bestellen?
Ja, bij een aantal artikelen kan dat. Bij het artikel staat dan ‘Niet op voorraad – kan besteld worden‘. Als je bestelling door mij is ontvangen stuur ik je een mail met de verwachte levertijd van het product dat even niet op voorraad is en een inschatting van het moment waarop jouw complete bestelling verstuurd zal worden.
Uitverkocht zonder de toevoeging ‘Kan besteld worden’ betekend bij Handig Goed dus tijdelijk niet op voorraad en onbekend wanneer nieuwe voorraad binnenkomt.
Let op: Als je meerdere artikelen hebt besteld, waarvan 1 artikel als ‘nabestelling’, dan wordt de gehele zending verstuurd op het moment dat het nabestelde artikel ook weer leverbaar is. Het kan dan dus even duren voordat de hele bestelling bij je is. Wil je de andere artikelen eerder ontvangen? Bestel deze dan apart en maak een aparte bestelling voor artikelen op nabestelling.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten en kan niet inloggen.
Wachtwoorden worden door het systeem gegenereerd en ik kan ze ook niet zien. Ik kan wel een nieuw wachtwoord voor je aanmaken. Als je je wachtwoord kwijt bent en niet kunt inloggen, stuur me een mail naar info@handiggoed.nl en ik zorg dat je een nieuw wachtwoord krijgt. Als je dan ingelogd bent kun je je wachtwoord zelf weer wijzigen.
Let op: in verband met beveiliging is er een limiet van 3 keer fout inloggen. Daarna moet je 3 a 4 dagen wachten voordat je het weer kunt proberen. Heel vervelend, maar ik ben helaas verplicht om de boel goed te beveiligen. Stuur me dus een mailtje als er een probleem met inloggen is, dan is het zo verholpen. Je kunt trouwens altijd als gast een bestelling doen, je hoeft niet in te loggen het is alleen maar makkelijker omdat je dan niet steeds je gegevens hoeft in te vullen.
Ik kan een artikel niet in de winkelmand plaatsen. Wat is er aan de hand?
Sommige artikelen zijn tijdelijk even uitverkocht omdat ik niet weet wanneer precies de nieuwe voorraad binnenkomt. Dan krijgt het artikel even de status Uitverkocht, tot de nieuwe voorraad er weer is. Als een artikel uit het assortiment wordt genomen zal het ook niet meer op de website zichtbaar zijn. Uitverkocht betekend bij Handig Goed dus tijdelijk niet op voorraad en onbekend wanneer nieuwe voorraad binnenkomt.
Wil je weten wanneer het artikel weer op voorraad is, stuur me een mail naar info@handiggoed.nl. Dan laat ik je weten wanneer ik de nieuwe voorraad weer binnen verwacht en of je kunt bestellen.
Wat moet ik doen als de bestelling of betaling niet lukt?
Neem even contact met me op via info@handiggoed.nl of bel naar 0599 647826. Dan wil ik natuurlijk graag even weten wat er precies mis ging, zodat ik dat een volgende keer kan voorkomen.
Ik kan je dan ook vast verder helpen om je bestelling snel af te ronden.
Mocht er iets mis gaan met een iDEAL of PayPal betaling, dan kan je altijd het bedrag overmaken via mijn bankrekening. Dan is het ook snel geregeld. Voor 23.00 uur overgemaakt staat het bedrag de volgende dag op mijn rekening en dan kan het pakket meteen verstuurd worden.
Kan ik mijn artikel terugsturen als het niet bevalt?
Jazeker! Stuur het artikel binnen 14 dagen na ontvangst terug naar het adres bij de contactgegevens op deze website en je ontvangt het door jou betaalde bedrag binnen een week na ontvangst van het artikelterug. De kosten voor retour zenden zijn voor eigen rekening.
Je hoeft niet te zeggen waarom je het terugstuurt maar ik zou het wel fijn vinden om te weten wat de reden is.
Laat het even weten als het artikel defect bij jou is aangekomen en je een vervangend exemplaar wilt hebben.
Kijk op onze algemene voorwaarden voor meer informatie.
Ben ik verplicht om een account aan te maken?
Nee, je hoeft geen account aan te maken om te kunnen winkelen en bestellen. Je kunt dus rustig verder shoppen in de winkel. Het aanleggen van een account is niet verplicht maar misschien wel makkelijk als je vaker iets in de winkel wilt kopen. Het scheelt je iedere keer je gegevens invoeren en je kunt je bestelhistorie terugzien.
Ik krijg geen gehoor via de telefoon maar wil wel snel contact.
Wij werken met een zeer kleine bezetting en zijn soms even van kantoor weg vanwege logistieke redenen. Ik houd onderweg de mailbox in de gaten, dus als je een spoedvraag hebt, stuur een mail en dan reageer ik zo snel mogelijk. Vermeld je telefoonnummer in de mail zodat ik je direct kan bellen.
Ik heb een vraag die niet in deze lijst staat. Wat nu?
Stuur ons even een mailtje of bel ons. De contactgegevens vind je onderaan deze pagina.
Is Handig Goed wel aangesloten bij een keurmerk?
Jazeker! Handig Goed is aangesloten bij Stichting Webwinkelkeur. Als consument heb je de zekerheid dat je bij eventuele geschillen via deze stichting een oplossing kunt vinden. Kijk bij Algemene Voorwaarden of Garantie en Klachten.
Klik HIER om alle informatie over Handig Goed te bekijken die op de pagina van Webwinkelkeur staat. Zoals je zult zijn hebben we een hartstikke mooi rapportcijfer!
Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?
Stuur mij een mailtje dan zullen wij samen naar een geschikte oplossing zoeken.
Na ontvangst van je klacht stuur ik je een bevestiging en laat ik weten op welke termijn ik met een voorstel kom. Mijn doel is jouw tevredenheid. Komen we er toch niet uit? Dan kan je je wenden tot de geschillencommissie van Stichting Webwinkelkeur.
Ik zie het artikel niet meer wat ik eerder wel zag. Is het nog leverbaar?
Het kan zijn dat het artikel tijdelijk is uitverkocht. Dan is het ook niet zichtbaar.
Stuur me een mailtje en dan kan ik je persoonlijk op de hoogte houden wanneer het artikel weer leverbaar is en het eventueel voor je reserveren.
Hoe kan ik betalen?
Er zijn verschillende manieren om te betalen; Ideal, Paypal of overschrijving per bank. Bij het afrekenproces kan je een betaalwijze kiezen. Handig Goed gebruikt de betaalservice Buckaroo en dit garandeert een veilige wijze van betalen. Zodra je een bestelling in je winkelmandje hebt geplaatst kan je de knop Afrekenen aanklikken. Onderaan de pagina verschijnt een groen vlak waar je de wijze van betalen kunt kiezen; een directe bankoverschrijving of betalen met Ideal of PayPal. Als je met Ideal of PayPal wilt betalen moet je daar een account voor hebben. Als je kiest voor PayPal, dan zie je op een gegeven moment ook hun logo langskomen. Dat klopt dus.
Wanneer je overmaakt per bank (rekening nummer NL93 ASNB 8821 1975 30 t.n.v. Handig Goed te Gieterveen ) zal er een verwerkingstijd zijn van 1 a 2 dagen. Zodra je het bestelbedrag overgemaakt hebt adviseer ik om mij een kort mailtje te sturen. Zo kan ik de betaling niet over het hoofd zien.
Zodra de betaling is ontvangen krijg je een bevestiging van de bestelling en op een later moment een factuur en informatie over de verzending.
Hoe maak ik een account aan?
Je hoeft geen account aan te maken. Je kunt dus rustig verder shoppen in de webshop en eventueel bestellen. Het aanleggen van een account is niet verplicht maar misschien wel makkelijk als je vaker iets in de winkel wilt kopen. Het scheelt je iedere keer je gegevens invoeren en je kunt je bestelhistorie terugzien.
Ga naar Mijn Account onder aan de pagina om dit aan te maken en gegevens in te zien.
- Zodra je een e-mail adres hebt ingetikt ontvang een een mail met een wachtwoord. Dit wachtwoord kan je later wijzigen.
- Als je bent ingelogd kan je je gegevens wijzigen via de link ‘Mijn account’ > ‘Mijn account informatie weergeven of wijzigen.’
Als je nog vragen hebt, neem even contact met me op.
Kan ik er van uit gaan dat mijn gegevens vertrouwelijk worden behandeld?
Jazeker, ik zal klantgegevens alleen gebruiken om jou van dienst te zijn en zal ze niet aan derden ter beschikking stellen. Registreren als klant heeft als enige reden dat je bij herhaalde bestellingen niet steeds opnieuw je adresgegevens hoeft in te geven. Je kunt je ook opgeven voor een nieuwsbrief, maar dat hoeft niet.
Wat versta je eigenlijk onder ‘duurzaam’?
Dat is een heel breed begrip! Ik hanteer de volgende criteria:
- het moet maatschappelijk verantwoord geproduceerd zijn
- het moet van duurzame of gerecyclede grondstoffen gemaakt zijn
- het productieproces moet duurzaam zijn
- het moet lokaal geproduceerd zijn (duurzaam in de zin van geen onnodige transporten)
- het moet weer gerecycled kunnen worden
- het moet gerepareerd of hergebruikt kunnen worden
Hoe kan ik bestellen?
Zoek het gewenste artikel in de winkel, kies het aantal en klik op de groene knop Toevoegen aan winkelmand.
Heb je alles wat je wilde? Ga dan naar de check out door op het ’tasje’ te klikken dat je rechtsboven in je scherm ziet.
Op die pagina kan je alle artikelen zien die je besteld hebt en nog wijzigingen aanbrengen zoals verwijderen of aantal aanpassen. Heb je een kortingscode? Dan kan je die invullen in het vakje wat daar voor is aangewezen. Klik na wijzigen even op de blauwe knop Update Winkelwagen, dan wordt alle verwerkt. Kies dan of je de bestelling wil komen afhalen (let op afhaaladres is in Drenthe) of dat naar je opgestuurd moet worden.
Kies Doorgaan naar naar afrekenen voor de volgende stap. Het wijst zich verder vanzelf. Vergeet niet als laatste optie het vakje Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden aan te klikken. Ik moet dat vragen van de wet.